Bemutatkozás
Az 1992-ben alapított Plimsoll Zrt. elsődleges tevékenysége nemzetközi tömeg- és darabáru szállítmányozása. A vasúti-, közúti-, folyami-, illetve tengeri szállítmányozás kombinációjának rendszerét ajánljuk megbízóinknak. Mi erősen hiszünk a logisztikai rendszerekben, szolgáltatásokban. Azért, hogy minden láncszemét lefedhessük a logisztikai láncnak, együttműködésünknek túl kell mutatnia a közlekedés egyes folyamatain. Azon vagyunk, hogy partnereink minden feladatát és problémáját megoldjuk a logisztikai szolgáltatás területén. Napjainkra megerősödött az áruszállítás folyamatosságának fontossága mind szárazföldön, mind vízen, annak érdekében, hogy egy adott üzlet nyereséges maradhasson. A Plimsoll fontos partnere a főbb alvállalkozóknak: a hazai és a környező országok vasútjainak, hajózási társaságoknak, kikötőknek és közúti fuvarozó vállalatoknak.
A Plimsoll Zrt. a következő szakmai szervezeteknek tagja:
- BIMCO – Baltic and International Maritime Council
- The Baltic Exchange London
- Magyar Hajóbrókerek és Ügynökök Szövetsége (FONASBA London-tag)
- Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége
- MLBKT – Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság
2016 óta 51%-os tulajdonosunk a TTS Bucharest (Transport Trade Services) SA. A romániai logisztikai és szállítmányozó vállalat számára ezzel lehetőség nyílt arra, hogy kiterjessze Dunai szállítmányozási tevékenységét a nyugat-európai víz út rendszerek irányába.
100%-os leányvállalatunk a belvízi hajós árufuvarozásra specializálódott Fluvius Hajózási és Szállítmányozási Kft., amely hat önjáró hajót üzemeltet a Duna mentén, valamint számos németországi folyón. Kiemelt stratégiai partnerünk a Centroport Kft., amely dunaújvárosi kikötőjében 6.300 mto ömlesztett áru tárolására alkalmas fedett tárolóval és 300.000 mto éves rakodási kapacitással rendelkezik.
Cégünk DET Norske Veritas – ISO 9001:2000 minőségbiztosítási rendszerrel, és a SCHUNK Group-nál kötött felelősségbiztosítással rendelkezik.
Oktatási tevékenységünk
Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar
Nemzetközi ügyletek és Logisztika Intézeti Tanszék
Előadások: Tengeri charter, Túlméretes áruk szállítmányozása, Irányvonatok
Záróvizsga Bizottság elnöki teendői
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Vasúti Járművek, Repülőgépek és Hajók Tanszék
Előadások: Hajózástan, Hajózási Gazdaságtan
Zoltán Gőzös Közhasznú Alapítvány
Előadások: COLREG, Parti navigáció
Óbudai Egyetem
Előadások: Az ellátási lánc menedzsment, Folyam és Tengerhajózás
Budapesti Corvinus Egyetem
Logisztika és Ellátásilánc Menedzsment Tanszék
Előadások: Logisztikai Szolgáltatások
Oktatóink: Kiss András, Capt. Szalma Béla, Szalma Botond
Cégünkkel, tevékenységünkkel kapcsolatos híreket, aktualitásokat Facebook oldalunkon olvashat.
Névadónk
Samuel Plimsoll (1824-1898) nevéhez a hajózás egyik legjelentősebb újítása fűződik, ami számtalan tengerész életét mentette meg. Az 1800-as évek közepére a brit hajók túlterheltsége nemzeti problémává vált. Plimsoll elszántan küzdött James Hall tervének megvalósításáért, amely azt kívánta megkövetelni, hogy kerüljön a hajókra egy merülési jel, ami mutatja, mennyi áru rakható a hajóba, a személyzet és az áru biztonságát egyaránt garantálva. Heves szónoklatai a brit Alsóház tagjainak érdeklődését is felkeltették, könyve, A mi hajósaink pedig hatalmas felháborodást váltott ki az emberek széles rétegeiből. Ugyanakkor rengeteg hajótulajdonos gyűlöletét is kivívta, akik jogi csaták garmadáját indították ellene. Megpróbáltatásai és veszteségei ellenére Plimsoll körömszakadtáig ragaszkodott elképzeléséhez. A végső kimerültségig küzdve, 1876-ra elérte, hogy a brit Parlament elfogadta a Hajózásra Alkalmatlan Hajókról szóló törvényt, ami előírta, hogy a hajók oldalára kerüljön fel a merülési jel. A vonal Plimsoll jelként vált ismertté, és azóta a világ összes hajóján szerepel.
Plimsoll jel: tengeri hajókon alkalmazott merülési kör (Lloyd karika)
A hajó vízkiszorítása alatt a hajótest legnagyobb merüléshez tartozó vízvonal alatti része által kiszorított víz tömegét értjük. (Az ISO mértékrendszer bevezetése óta a vízkiszorítás térfogatának a mértékét m3-ben kell megadni.)
A tengeri hajók merülésére az 1966-ban Londonban aláírt Merülés-vonalakra Vonatkozó Nemzetközi Egyezmény előírásai a mértékadók. Az egyezmény célja a nemzetközi vizeken közlekedő kereskedelmi hajók biztonsági szabadoldal magasságának, megengedhető terhelésének egységes szemléletű, a hajók és a hajón tartózkodó személyek biztonságát messzemenően figyelembe vevő meghatározása. Az egyezmény által meghatározott szabadoldal magasságot a fedélzet felső élétől (a hajótesten lefelé) mérjük és így kapjuk meg a merülési márkajel (Plimsoll-jel) felső élét. Ez a vonal egyben a tengeri hajók nyári merülésvonalát is kijelöli.
A merülésvonal egyezmény a hajók megkívánt minimális szabadoldal magasságát nemcsak a hajók építésétől, kialakításától stb. teszi függővé, hanem a hajózási körzettől, az útvonaltól és az évszaktól is. A nyári merülésvonalon kívül megkülönböztetünk trópusi-, téli-, téli Észak – Atlanti-, édesvízi-, tropikus édesvízi merülésvonalat. Ezekhez természetesen eltérő vízkiszorítási értékek tartoznak.
BUDAPESTI IRODA
Iroda címe: 1139 Budapest, Forgách u. 11.
Telefon: +36 (1) 210-9800
E-mail: plimsoll@plimsoll.hu
FÉNYESLITKEI IRODA
Iroda vezető: Bakó Sándor
Iroda cím: 4621 Fényeslitke, Arany János u. 14.
Telefon: +36 (45) 425-393
Mobil: +36 (30) 984-8821
E-mail: zahony@plimsoll.hu